Bedrägeriförsök om utestående fakturor

Bästa kunder,

Vi har blivit uppmärksammade på att ett nytt bedrägeriförsök har skickats i vårt namn via e-post. Om ni fått ett mail med följande text – vänligen bortse från det och radera meddelandet. Det är inte ett legitimt e-postmeddelande från Rehobot Hydraulics.

This mail is sent from an external account

Greetings,
We hereby notify you that our server is down and as a result of that there have been disrupted files,i.e invoices. On our database which we have not been able to retrieve. can you please confirm to me the status of outstanding due payments kindly get back to us with all total outstanding invoices with corresponding due dates and amounts respectively this is very important so that we can update your files.

Kindly advice as soon as possible

Thank you in anticipation for your reply
REHOBOT Hydraulics AB
Skjulstagatan 11A
SE-632 29 Eskilstuna
Sweden

Trots att det ligger utanför vår kontroll ber vi om ursäkt för besväret. Vidare önskar vi påminna om följande:

  • Legitim e-mailkommuniktion från Rehobot Hydraulics kommer från följande domännamn:
    • @rehobot.se
    • @rehobot.co.uk
    • @rehobot.us
  • Om du är osäker på om en viss kommunikation är legitim, vänligen kontakta oss på:
    • Email: info@rehobot, support@rehobot.se eller direkt till fornamn.efternamn@rehobot.se
    • Telefon: +46 (0)16-16 82 00

För att ytterligare förtydliga och undvika att bli bedragen vill vi betona att REHOBOT Hydraulics INTE har ändrat bankkonto eller andra betalningsuppgifter, utan det som har gällt tidigare gäller fortfarande. De korrekta uppgifterna finns alltid på din faktura. Vi vill även meddela att REHOBOT ej använder inkassobolag för att hantera betalningar. Som alltid – är du osäker är du mer än välkommen att ringa oss!

Vänliga hälsningar,
REHOBOT Hydraulics
Kundservice